Wij gaan transatlantisch!!! Orlando 24-04-'15 t/m 09-05-'15

22 april 2015 - Hendrik-Ido- Ambacht, Nederland

De spanning in huis is duidelijk voelbaar. Over 2 nachten is het zover, dan gaat een langgekoesterde wens in vervulling. Met zijn vieren vertrekken we naar Orlando: bestemming Terra Verde te Kissimmee.
Het idee voor deze reis is zo'n tien maanden geleden geboren. Ik wilde heel graag met ons gezin naar Curaçao en was eigenlijk in gedachten al mijlen verder dan David. Toen ik al mijn moed en uiteraard overredingskracht bij elkaar had geraapt, stelde ik de reis naar Curaçao aan hem voor. Mijn zorgvuldig vooraf bedachte voorstel kwam als een waterval van goed in elkaar gezette bewoordingen uit mijn mond. Ik dacht dit gaat goed, dat wordt een meivakantie 2015 te Curaçao en ik  zag mezelf al op het strand zitten met uiteraard een overheerlijke cocktail In mijn hand.
Helaas zijn respons bleek minder waar! Zoals een man praktisch kan zijn, was ook zijn antwoord: " Ja eeeh, dan kunnen wij net zo goed naar een All Inclusive in Turkije gaan, daar hebben die kids veel meer aan. Voor een luie strandvakantie? Ja eehh dààr gaan we de halve wereld niet voor overvliegen! Dan vind ik het een beter en leuker idee om lekker naar Disney World in Florida te gaan."
Ok dat was dus even incasseren, zo gaat dat nou eenmaal vaak. Ik ga rechtdoor en hij gaat de bocht om met 90 graden. Toen ik eenmaal van mijn teleurstelling was bekomen, zag ik eerlijk gezegd zijn argumenten wel in. Hmmm een reis naar Walt Disney in Florida, dat hoef je maar een keer tegen mij te zeggen. Ik ben me gaan verdiepen in Orlando en werd steeds enthousiaster. Na een week hebben wij op mijn verjaardag het huis geboekt en kon de zoektocht naar de vliegtickets beginnen. Juist omdat we zo vroeg waren kwamen er reuze interessante vluchten voorbij. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een vlucht met British Airways. Deze bieden genoeg zitruimte voor lange mensen. In het geval van David geen overbodige luxe en voor ons drieën gewoon fijn.
Nog 9 maanden te gaan dus hebben wij ons op het gemak kunnen voorbereiden op deze reis. Wat komt er toch veel op je af en moet er nog geregeld worden. Zoals het invullen van het ESTA-formulier. Vier keer een formulier invullen om toegang tot het reizen naar de USA te verkrijgen. Gewapend met alle benodigdheden, zoals het paspoort, om dit formulier in te vullen zaten we op zondagochtend achter de computer. Mijn hemel wat een vragen! Eerst David zijn formulier waarbij ik me afvroeg wanneer de vragenstroom zou stoppen. We waren, wat later bleek, aan het eind van de lijst toen de postcode van ons huis te Kissimmee niet op onze informatie terug te vinden was. Hierop hebben we een mail gestuurd naar de eigenaar, echter is het tijdverschil zes uur eerder in Orlando dus deze man lag nog op één oor. Wanneer je een tijdje niets doet aan een niet compleet ESTA-formulier wordt je uit het computersysteem gegooid. Je begrijpt hoe gezellig deze zondagochtend was... We kregen namelijk om 15.00 uur antwoord. Uiteindelijk is het invullen gelukt en kunnen we zonder verdere problemen aan de reis beginnen. We hebben het internet goed doorzocht op aanbiedingen voor de entreetickets van de diverse parken die wij willen bezoeken. Uiteraard na betaling kwam alles netjes in een dikke enveloppe via de post binnen. Al met al gaan we gewapend met een redelijk dik boekwerk met informatie, tickets en formulieren aan de reis beginnen.
Het grote aftellen is begonnen, bij de kids al vanaf 100 dagen geleden. Dus..... Na vandaag hoor ik nog maar één keer in de ochtend "Nog maar 1 dag en dan gaan we". Ik ga het bijna nog missen hahaha.
Morgen nog de laatste voorbereidingen treffen en alle lieve tips ter harte nemen. Mocht je het leuk vinden om mee te lezen meldt je dan aan via de mailinglist en dan krijg je automatisch bericht. Leuk wanneer jullie meelezen en uiteraard hopen we jullie over 2 weken "live" te kunnen vertellen hoe het was.
Groetjes van ons vier.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marian (mama Jimmy):
    23 april 2015
    Nou ik ga meelezen hoor. Mijn droomreis ook nml naar America. Weleenswaar niet speciaal Orlando, maar toch...... Overigens gaat deze vakantie onze reis wel naar Disney, maar we nemen eerst nog ff die in Parijs....Jimmy leest dus ook graag mee over de belevingen in het grote echt Disney!

Have Fun!!!!
  2. Mirella:
    23 april 2015
    We zullen aan jullie denken!
    Heel veel plezier op deze bijzondere reis!!!
    Maak er een onvergetelijke belevenis van
  3. Mirella:
    23 april 2015
    Uiteraard hoor/ lees ik al jullie verhalen
  4. Diana:
    23 april 2015
    Natuurlijk ga ik meelezen, wat leuk dat je het wil delen...
    Ontzettend veel plezier, hele goede reis...
    Liefs en dikke ...
    Van Diana
  5. Nico:
    Hahaha leuk
  6. Ruud:
    23 april 2015
    Uit ervaring weet ik dat het daar in Florida ontzettend leuk is. Geniet er van. Ongetwijfeld worden alle pretparken bezocht en wellicht ook nog een keertje een uitstapje naar de kust. Ik lees de verhalen wel en achteraf hoor ik ze ook wel.
  7. Carolina:
    23 april 2015
    Superleuk geschreven! Heel veel plezier in dit prachtige gedeelte van the USA!
  8. Natalie:
    Lieve David, Suzanne, & kids,

Wij wensen jullie een hele fantastische, gezellige, relaxte, spannende, avontuurlijke en vooral onvergetelijke reis. Het is jullie gegund, geniet van en met elkaar en als we elkaar weer zien hebben we heel veel mooie belevenissen uit te wisselen.
    Dikke kussen,
    Rem, Naat & kids
    ps. wij zitten nog op 10 nachtjes...
  9. Silvia:
    Ha Suus, Daaf en Kids!!!
    super leuk dat t nu eindelijk zover is! En ja ik ga zeker meelezen! Ben benieuwd hoe het is en hoe jullie de vlucht vinden!!
    Geniet van deze onwijs leuke trip!!

Kus Sil
  10. Sandra Busink:
    23 april 2015
    Super zeg! We wensen jullie heel veel plezier & ik verheug me op de verhalen. Goede reis. XXX
  11. Katja:
    Lieve allemaal
    we wensen jullie een te gekke vakantie, geniet van alles. We zullen de verhalen van jullie volgen en voor Sky wordt goed gezorgd.
    Gr. Hans, Katja en kids
  12. Chris vd Berg:
    23 april 2015
    Geniet er van met z'n vieren.
    Ben benieuwd naar de verhalen!
  13. Angela:
    lieve familie,
    Bijna is het zover en stappen jullie in het vliegtuig richting mijn favoriete vakantiebestemming. Jullie gaan het vast en zeker helemaal geweldig hebben. Geniet van al het gaafs en maak met elkaar mooie herinneringen. Wij zien jullie over ongeveer een week daar in Orlando als ook wij de overtocht hebben gemaakt.
    Nou geniet van alles wat er op jullie pad komt. Tot heeeel snel. Liefs Jan, ang en de kids
  14. Jan:
    23 april 2015
    He David, fakkel jij alvast de BBQ aan en prepareer je meteen een kilootje Ribeye met wat lekkere marinade? Tot de 9de
  15. David:
    26 april 2015
    BBQ komt goed jan we hebben vast een voorraadje in de vriezer liggen.
  16. Nicole:
    29 april 2015